Programuojant labai dažnai tenka rašyti daug daug kodo, todėl galima lengvai susipainioti. Tačiau mes galime programos kodą išskaidyti į mažesnes dalis - funkcijas.
Funkcijos gali būti kelių tipų:
- siunčiančios (nesiunčiančios) kintamųjų reikšmes,
- gražinančios (negražinančios) kintamųjų reikšmes,
- rekursinės ir t. t.
Funkcijos aprašas:
grąžinamas_tipas funkcijos_pavadinimas (parametrai)
{
//funkcijos vykdymas
}
Grąžinamas tipas nusako, reikšmės, kurią funkciją gražina, tipą. Tada funkcijos pabaigoje rašoma:
return kintamasis_kurio_reikšmė_grąžinama
Jeigu funkcija negrąžina jokios reikšmės, jos tipas rašomas void.
Į funkciją kreipiamasi šitaip:
funkcijos_pavadinimas();
Apžvelgime kelių dažniausiai naudojamus funkcijų struktūrų tipus.
Pačios paprasčiausios funkcijos pavyzdys:
#include <iostream>
using namespace std;
void spausdink()
{
cout << "tekstas" << endl;
}
int main()
{
spausdink();
return 0;
}
Į šia funkciją nesiunčiami jokie parametrai ir jokie parametrai iš jos negaunami. Ji tiesiog spausdina:
tekstas
Funkcijos, į kurią siunčiamas vienas parametras ir kuri grąžiną reikšmę, pavyzdys:
#include <iostream>
using namespace std;
int suma(int a, int b)
{
int temp;
temp = a + b;
return temp;
}
int main()
{
int ats;
ats = suma(3, 5);
cout << ats << endl;
return 0;
}
Į funkciją suma nusiunčiami du skaičiai: 3 ir 5. Šios funkcijos tipas - sveikasis skaičius. Taigi ji grąžiną sveikojo tipo reikšmę:
8
Funkcijos, kuri grąžina pakeistas parametrų reikšmes, dar vadinamos procedūra, pavyzdys:
#include <iostream>
using namespace std;
void kvadr(int sk, int& ats)
{
ats = sk * sk;
}
int main()
{
int sk, kv;
kvadr(8, kv);
cout << kv;
return 0;
}
Į funkciją kvadr yra nusiunčiamas skaičius 8. Šioje funkcijoje yra paskaičiuojamas jo kvadratas ir grąžinamas atgal. Norint, kad funkcija grąžintų pakeistas parametrų reikšmes, reikia jos antraštėje, prieš norimus parametrus rašyti &.
|